Allmänna villkor

Vi har rätt att ensidigt ändra dessa Allmänna villkor och de eventuella förändringar som vi gör träder i kraft tidigast 30 dagar efter det att de justerade villkoren har gjorts tillgängliga på vår sajt.

 

Priser och avgifter

 

Våra priser och avgifter kan ändras av omständigheter som vi inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. I alla priser ingår moms om 25 %. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser och avgifter med motsvarande belopp. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Varje vara anges med pris inklusive moms och endast sedvanliga leveransavgifter tillkommer enligt vår angivna prislista.

 

Betalsätt

 

Vi samarbetar med Klarna och där har du möjlighet att välja mellan faktura, direktbetalning och möjlighet att dela upp din betalning. Om du ingår ett avtal med Klarna så gäller deras villkor. Mer information finner du när du väljer ditt sätt att betala i vår webbutik eller på Klarnas hemsida.

 

Om du mot förmodan skulle ångra ditt köp

 

Du har rätt att exempelvis öppna förpackningen och prova den vara som du köpt och om du inte är nöjd med ditt köp har du 30 dagars ångerrätt från den dag du mottog varan . Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information om din specialbeställning.

 

Du har inte ångerrätt om:

 

Ifall vi har gjort en specialbeställning åt dig med att specialanpassa varan för dig som gör att vi inte kan sälja vidare varan.

 

När du utnyttjat din ångerrätt:

 

I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig.

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten Har du frågor angående din ångerrätt kontaktar du oss på Tel: +46 (0) 732 45 10 50

Vardagar kl 9:00 - 17:00. Eller skickar ett mail till oss:  hello @ swesmycken.se

 

Garantier och service

 

Vi lämnar sedvanlig 1 års garanti på alla våra varor. Detta gäller inte yttre orsakade skador eller slitage. Men skulle något hända efter garantitiden kan du kontakta oss så kan vi göra en bedömning om vi kan hjälpa dig.

 

Privat Policy

 

"När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personliga uppgifter/. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Vi ger aldrig bort eller säljer dina uppgifter till tredje part. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

 

Faktura

 

Väljer ni fakturaköp en specialbeställning förbinder ni er att betala in hela totalsumman inom 14 dagar från och med beställningsdagen. Ni ger ni oss även rätten att göra en sedvanlig kreditupplysning. Obetalda fakturor överlämnas för betalningsåtgärder. Väljer ni att gå via vår samarbetspartner Klarna gäller deras gällande avtal och villkor för köp och faktura.

 

Leveranser

 

Vi levererar alltid smycket omgående efter din orderbekräftelse. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara, eller så kontaktar vi dig omgående. Beställ innan kl 14.00 så skickas det från Swesmycken samma dag. 1 arbetsdag leveranstid. Dvs om du lägger din order idag efter 14.00 och om vi inte hinner färdigställa din beställning innan dagens leverans kommer det skickas från Swesmycken dagen efter. Vissa smycken måste vi montera beroende på vilket utförande du väljer. Dessa skickas dagen efter beställningen gjordes.

 

Ej uthämtade paket

 

Dina varor ligger kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, vilket för närvarande är 350 :-

 

Returer

 

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. När du utnyttjat din ångerrätt ska du, om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss.

 

Återbetalningsskyldighet

 

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan.

Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

 

Tvister

 

Vid eventuella tvister som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se

Vi följer alltid deras rekommendationer.

 

Bedrägeri

 

Vi polisanmäler alla bedrägerier och dataintrång samt försök till sådana. Vi förbehåller oss rätten att neka eller häva ditt köp i det fall vi har skäl att misstänka bedrägerier, dataintrång och/eller annan sorts missbruk av vår sajt.

 

Force majeure

 

Vi är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt dessa Allmänna villkor, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt.

 

 

 

 

FRAKT & LEVERANS

 

Vi försöker alltid leverera så du har din vara hemma inom 1-3 arbetsdagar ifrån den dag din beställning gjorts.

Nyheter/ Info

 

Kontakt

 

Special beställningar

BYTE & ÖPPET KÖP

 

Öppet köp och bytesrätt  i 30 dagar

KUNDSERVICE

 

Ring 0707 104548

9:00 -17:00.

Eller skicka mail till

hello @swesmycken.se

 

Länk till vår Shop

 

 

shop.swesmycken.se